Microsoft Office Publisher programı nasıl kullanılır?



                          Publisher programından yapmış olduğum onur belgesi.

     
      Publisher Programı’nı kullanmak için öncelikle bilgisayarınıza programı yüklemeniz gerekmektedir. Publisher üzerinde çalışmalar yapmak isteyenler, fakat programı tam olarak tanımayanlar için Publisher’ın tasarım sekmelerini açıklayalım. Publisher’da altı ana sekme bulunmaktadır ve her bir sekme altında tasarım özelliklerini değiştirebileceğiniz farklı bölümler vardır. Programı ilk açtığınızda karşınıza ‘Dosya’ bölümündeki bilgiler gelecektir. Burada size ait bilgilere yer verilmektedir, iş bilgileriniz, adres bilgileriniz gibi.
Tasarım oluşturmaya başlamak için öncelikle yeni bir proje oluşturmanız gerekmektedir. Bunun için üstteki ‘Dosya’ bölümündeyken sağ tarafta yer alan ‘Bilgi’ sekmesine tıklayarak yeni bir proje açmanız gerekmektedir. Yeni proje açıldığında karşınıza ne tasarımı yapmak istediğinizi seçmek için broşür, kartvizit, kartpostal, bülten gibi seçenekler gelecektir. Bu seçeneklerden birini seçerek katalogdaki ‘Yüklü Şablonlar’ kısmından hazır şablonlara ulaşabilirsiniz. Üstte görülen alanda da boş alan sayfaları yer almaktadır. Boş sayfalar için farklı boyut çeşitleri sunulmuştur. Yapmak istediğiniz tasarım için isterseniz boş bir sayfa açıp sıfırdan başlayın, isterseniz de hazır şablonlar üzerinden tasarıma devam edin. Ayrıca üstte boş sayfaların yanında yer alan ‘Şablonlarım’ kısmından da daha önceden çalışıp, kaydettiğiniz şablonlarınıza ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder