Etkili bir sunum nasıl yapılmalıdır?



Adli yargı işlemleri ve uygulamaları dersi kapsamında hazırlamış olduğum slayt.


Etkili sunum tekniklerini kullanarak akılda kalıcı ve ikna edici sunum yapmak sanattan öte, bir beyin bilimidir. Son yıllarda, beynin nasıl çalıştığını anlamak için büyük miktarda kaynak ve çaba harcandı. Bu sizin için iyi bir haber; özellikle de bir topluluğun aklını ve gönlünü çelmenizi gerektiren hitaplar yapıyorsanız. Nöroloji araştırmaları her iş insanının sunumlarında kullanması gereken onlarca verimli bilgiyi ortaya koyuyor.

İşte Harvard Üniversitesi’nin eski psikoloji bölümü başkanı Stephen M. Kosslyn’nin paylaştıklarından derlediğimiz dört kural:



1. Slaytlarınızı Her Zaman Özelleştirin
powerpoint-2013


İnsanlar benzer arzu ve hayallere sahiplerdir fakat bu benzerliklerin altında kişiden kişiye değişen farklılıklar bulunmaktadır. Buradan yola çıkarak, sunumlarınızın bu eşsiz topluluk için önemli olan neyse, onu göstermesi gerektiğini söyleyebiliriz. Sunumlarınıza her zaman eklemeniz gereken şeylere birkaç örnek:
  • Topluluğa bir anlam ifade eden terminolojiler
  • Bahsettiğiniz noktaların, topluluğun tecrübeleri çerçevesinde anlam ifade ettiğinin kanıtı
  • Topluluk için uygun ve ilginç olan detaylar

 2. Söylemekle Kalmayın, Hem Söyleyin Hem De Gösterin

widget-notebook-social-media-presentation

Nöroloji alanında yapılan son araştırmalar, insanların kelimeleri ve resimleri beynin farklı kısımlarında işleme soktuğunu gösteriyor. Sunumlarınızda yazıların yanında resimlere de yer verirseniz, sunumunuzda verdiğiniz mesajın hatırlanma ihtimalinin katlamış olursunuz.
Önemli bir noktaya değineceğiniz zaman slaytınızda yazı ve grafiği birlikte kullanmaya bakın. Ekleyeceğiniz bir videoysa insan beyninin farklı kısımlarının harekete geçmesini sağlayacağı için, sunumuzu gerçek anlamda daha akılda kalıcı hale getirecektir.


3. Topluluğun Dikkatini Nasıl Yönlendireceğinizi Planlayın



presenting2

Seyircinizin argümanınızı takip ettiğinden emin olabilmek için, sunumunuzun önemli kısımlarını daha büyük, daha parlak (ya da daha gürültülü) yapın. Seyircilerinizin verdiğiniz mesajın, sunumun tam olarak hangi kısmında olduğunu takip edebilmesi için bir taslak oluşturun.
Eğer müşterilerinizin karışık bir konuyu – çok aşamalı tedarik zinciri diagramı gibi – anlamalarını istiyorsanız, sadece o an bahsettiğiniz kısmın görünmesini sağlayarak, slaytınızı parça parça birleştirin.


4. Mesajınızın Kemik Kısmını Kullanın

The-evolution-of-PowerPoint-2-2

Topluluğa birçok bilgi vermek yerine, mesajınızı desteklemeye yetecek kadar bilgi verin. Alakasız detayları sunumunuzdan çıkarın ve mesajınızın anlaşılması için gerekli olan bilgileri aktarın. Kemiğe kadar inin, daha derine değil.
İnsanlar bu kaotik dünyada bir bütünlük duygusu veren hikayeleri tercih ettiği için, sunumuzu başlangıcı, ortası ve sonu olan bir hikaye halinde düzenleyin. Böylece seyircilerinizin sunumunuzu takip etmesi kolaylaşır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder