Adli yargı işlemleri ve uygulamaları dersi kapsamında hazırlamış olduğum slayt.
Etkili sunum tekniklerini kullanarak akılda kalıcı ve ikna edici sunum yapmak sanattan öte, bir beyin bilimidir. Son yıllarda, beynin nasıl çalıştığını anlamak için büyük miktarda kaynak ve çaba harcandı. Bu sizin için iyi bir haber; özellikle de bir topluluğun aklını ve gönlünü çelmenizi gerektiren hitaplar yapıyorsanız. Nöroloji araştırmaları her iş insanının sunumlarında kullanması gereken onlarca verimli bilgiyi ortaya koyuyor.
İşte Harvard Üniversitesi’nin eski psikoloji bölümü
başkanı Stephen M. Kosslyn’nin paylaştıklarından derlediğimiz dört kural:
1. Slaytlarınızı Her Zaman Özelleştirin
İnsanlar benzer arzu ve hayallere sahiplerdir fakat bu benzerliklerin
altında kişiden kişiye değişen farklılıklar bulunmaktadır. Buradan yola
çıkarak, sunumlarınızın bu eşsiz topluluk için önemli olan neyse, onu
göstermesi gerektiğini söyleyebiliriz. Sunumlarınıza her zaman eklemeniz
gereken şeylere birkaç örnek:
- Topluluğa
bir anlam ifade eden terminolojiler
- Bahsettiğiniz
noktaların, topluluğun tecrübeleri çerçevesinde anlam ifade ettiğinin
kanıtı
- Topluluk
için uygun ve ilginç olan detaylar
2. Söylemekle Kalmayın, Hem
Söyleyin Hem De Gösterin
Nöroloji alanında yapılan son araştırmalar, insanların kelimeleri ve
resimleri beynin farklı kısımlarında işleme soktuğunu gösteriyor.
Sunumlarınızda yazıların yanında resimlere de yer verirseniz, sunumunuzda
verdiğiniz mesajın hatırlanma ihtimalinin katlamış olursunuz.
Önemli bir noktaya değineceğiniz zaman slaytınızda yazı ve grafiği birlikte
kullanmaya bakın. Ekleyeceğiniz bir videoysa insan beyninin farklı kısımlarının
harekete geçmesini sağlayacağı için, sunumuzu gerçek anlamda daha akılda kalıcı
hale getirecektir.
3. Topluluğun
Dikkatini Nasıl Yönlendireceğinizi Planlayın
Seyircinizin argümanınızı takip ettiğinden emin olabilmek için, sunumunuzun
önemli kısımlarını daha büyük, daha parlak (ya da daha gürültülü) yapın.
Seyircilerinizin verdiğiniz mesajın, sunumun tam olarak hangi kısmında olduğunu
takip edebilmesi için bir taslak oluşturun.
Eğer müşterilerinizin karışık bir konuyu – çok aşamalı tedarik zinciri
diagramı gibi – anlamalarını istiyorsanız, sadece o an bahsettiğiniz kısmın
görünmesini sağlayarak, slaytınızı parça parça birleştirin.
4. Mesajınızın
Kemik Kısmını Kullanın
Topluluğa birçok bilgi vermek yerine, mesajınızı desteklemeye yetecek kadar
bilgi verin. Alakasız detayları sunumunuzdan çıkarın ve mesajınızın anlaşılması
için gerekli olan bilgileri aktarın. Kemiğe kadar inin, daha derine değil.
İnsanlar bu kaotik dünyada bir bütünlük duygusu veren hikayeleri tercih
ettiği için, sunumuzu başlangıcı, ortası ve sonu olan bir hikaye halinde
düzenleyin. Böylece seyircilerinizin sunumunuzu takip etmesi kolaylaşır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder